Что такое контекстная реклама?

Контекстна реклама - це показ текстових рекламних блоків і банерів на різних площадках Інтернету (пошукові системи Google, Yandex та інш, каталоги, портали і сайти, присвячені певній тематиці). Ці блоки прив'язані до певних ключових слів і словосполучень. Так, наприклад, у пошукових системах при введенні певної фрази, крім звичайних результатів, ми бачимо зверху на кольоровому фоні, або праворуч  рекламні оголошення. Це і є контекстна реклама. (див.рис.1.2).


Загальний вигляд розташування контекстної реклами на сторінці пошуку Інтернет-сайту GOOGLE


Загальний вигляд розташування контекстної реклами на сторінці пошуку Інтернет-сайту GOOGLE

Переваги контекстної реклами в РА «АІР»

  1. Швидкість. Миттєва видимість у видачі пошукової системи, можливість швидкої зміни рекламного повідомлення. Також швидкий результат віддачі реклами на протязі 24 годин;
  2. Спрямованість. Контекстна реклама дозволяє охопити максимальний обсяг цільової аудиторії. Таргетинг (цільова спрямованість)-можливість показувати рекламу тільки в тих сегментах, які вам необхідні, виключаються випадкові відвідувачі;
  3. Економічність. Контекстна реклама, порівняно недорога, бо рекламодавець сам задає денний бюджет, виділяючи бюджет на Інтернет- рекламу стільки, скільки спроможний сплатити;
  4. Прозорість. Оплата тільки за результат, кошти знімаються не за покази, а за «клікі», тобто за конкретного відвідувача, коли потенційний споживач     побачив вашу рекламу та зайшов на ваш сайт;
  5. Ненав'язливість. В хорошому розумінні слова «ненав'язливість», контекстна реклама  не викликає роздратування;
  6. Масштабність. Пошукові системи Google і Яндекс мають аудиторію, порівняну за розмірами з аудиторією радіостанцій і телеканалів;

7. Вимірність. Ефективність реклами рекламодавець може чітко прорахувати наприклад, по кількості замовлень із сайту або дзвінкам протягом і після рекламної кампанії, системи статистики дозволяють постійно вимірювати ефективність КР;

8. Зручність використання, та можливість експериментувати з різними текстами рекламного оголошення.

Ключовими моментами характеристики систем контекстної реклами є:

  • Можливості прогнозування: інструменти, надані системами розміщення контекстної реклами для оцінки кількості показів, переходів і вартості рекламної кампанії по заданих параметрах;
  • Особливості оплати: можливості систем по прийому електронних платежів, кредитних карт, а також їхня специфіка роботи з безготівкового розрахунком з юридичними особами;
  • Можливості таргетинга: параметри рекламних кампаній, що дозволяють встановити фокусування для більш точного влучення рекламних повідомлень у цільову аудиторію;
  • Керування бюджетом: немаловажними є й можливості систем по обмеженню витрат. Така функція дуже важлива організаціям з фіксованими рекламними бюджетами;
  • Формати розміщення: формати розміщення — то є «обличчя» систем контекстної реклами, яким вони звернені до аудиторії пошукових систем. Формат, дизайн і положення рекламного блоку значно впливають на віддачу від нього;
  • Ефективність показу: властивість, що прямо залежить як від якості рекламного матеріалу - так і від формату розміщення;
  • Функціональність інтерфейсу керування: особливість дизайну, яка не повинна лякати рекламодавців своєю складністю або негнучкістю.

Для розташування контекстної реклами РА «АІР» пропонує рекламодавцю перелік пошукових Інтернет-сайтів (див.рис.), які мають різний рейтинг популярності у користувачів Інтернет, та відповідно різну вартість за  розміщення контекстної реклами.

Рейтинг популярності у користувачів Інтернету пошукових Інтернет-сайтів в мережі Інтернет

Рейтинг популярності у користувачів Інтернету пошукових Інтернет-сайтів в мережі Інтернет


Як ми бачимо основні гравці Українського ринку - це іноземні компанії Google, Yandex які мають більше 85% частки ринку.

Рекламне агентство «АІР» надає наступні комплекси рекламних послуг:

-         контекстна реклама під ключ;

-         розробка рекламно-довідкових Інтернет-сайтів замовників;

-         оптимізація  Інтернет-сайтів замовників;

-         рекламні розсилки в Інтернеті;

-         надання послуг реєстрації домену та хостингу;

-         надання послуг банерної  Інтернет –реклами.

В послугу «контекстна реклама під ключ» входить наступний комплекс робіт:

  1. Розробка й підготовка оптимальних ключових слів для одержання максимально ефективного й потрібного результату;
  2. Розміщення реклами в Інтернет;
  3. Постійне відстеження й контроль (ставки, настроювання);
  4. Надання звіту по ключових словах (які ключові слова користуються найбільшою популярністю, скільки коштує ключове слово і яку позицію Ви займаєте);

5. У ході розміщення реклами  надаються постійні звіти про досягнуті результати.

6. Звертаючись до РА «АІР», рекламодавцю не потрібно мати штат фахівців, компетентних у області реклами.

У матеріалах і документах, які окреслюють об’єктивні характеристики та технологічний процес надання послуги „контекстна реклама”, вживаються різні терміни й абревіатури, які потребують спеціального термінологічного пояснення:

1. Контекстна реклама

Контекстна реклама діє вибірково й відображається лише тим користувачам мережі Інтернет, сфера інтересів яких збігається/перетинається з тематикою рекламованого товару або послуги, а, отже, такі користувачі є потенційними клієнтами рекламодавця.

Для визначення відповідності рекламного матеріалу сторінці інтернет-сайту використовується принцип ключових слів. Завдяки використанню такого принципу контекстна реклама виражає взаємність інтересів рекламодавця й споживача, що використовує мережу Інтернет для пошуку інформації, яка його цікавить, про товари або послуги.

2. Пошукова реклама

Найбільш ефективний вид контекстної реклами, при якому рекламні ого-лошення відображаються на сторінці результатів пошуку використовуваної пошукової системи, а тематика рекламних оголошень максимально відповідає сфері інтересу користувача, вираженої через пошуковий запит.

Пошуковий запит зазвичай виражається в наборі ключових слів або сло-восполучень, а іноді й пропозицій, які вводить користувач пошукової системи. Пошукові системи у свою чергу видають сукупний результат, по кожному із ключових слів у запиті, використовуючи при цьому алгоритми сортування ре-зультатів по максимальній відповідності пошукового запиту до змісту знайдених матеріалів.

За кордоном такий вид контекстної реклами часто іменують оплачуваним пошуком (Payed Search).

3. Тематична реклама (Реклама в контентних мережах)

Приватний вид контекстної реклами, при якому рекламний матеріал відображається на інтернет-сторінках, що відповідають тематиці рекламного матеріалу за змістом. Або в контентних мережах сайтів загального призначення.

Тематична реклама може бути використана у зв'язуванні з пошуковою рекламою. Однак найбільшу ефективність тематична реклама може дати тим рекламодавцям, для яких з адекватних причин (специфіка цільової аудиторії) пошукова реклама не дає належної ефективності.

4. Конверсія (Conversion).

Конверсія це виконання відвідувачем сайту, заздалегідь заданого дії, це може бути онлайнове замовлення продукту, або заповнення й відправлення форми запиту додаткової інформації - така дія називається конверсійною.

Відсоток конверсії розраховується як кількість відвідувачів сайту, які зробили конверсійну дію відносно загальної кількості відвідувачів.

Цей чисельний параметр, використовується для оцінки прибутковості сайту в цілому, або ж у розрізі певного джерела трафіку, у тому числі й рекламного.

5. Цільовий трафік (Leads).

Цільовий трафік – це відвідувачі сайту, які є потенційними споживачами пропонованих товарів і послуг або безпосередньо зацікавилися, розміщеною на ньому інформацією.

6. Сторінка приземлення (Landing Page)

В англомовних джерелах іноді вживається термін (Lead Capture Page).

Це сторінка яку бачить потенційний клієнт, переходячи по посиланням рекламного оголошення. Така сторінка містить матеріал, що є логічним продовженням рекламного оголошення.

При проведенні кампаній контекстної реклами сторінки приземлень повинні бути оптимізовані за змістом й налаштованні певним чином для того, щоб дати можливість вивчити (підрахувати) ефективність різних рекламних оголошень і матеріалів. У більшості випадків для збору й одержання статистики рекомендується використовувати безкоштовну систему аналітики Google Analytics.

Існують два типи таких сторінок:

  • Посилальні (Reference)
  • Операційно - узгоджувальні (Transactional)

Посилальні сторінки приземлень містять у собі інформацію, що повинна зацікавити відвідувача. Такі сторінки можуть містити текст і графіку, динамічні складання корисних посилань та інші елементи. Посилальні сторінки приземлення найбільш ефективні тоді, коли вони відповідають основним цілям їхніх видавців, наприклад асоціацій, організацій й державних структур. З іншого боку такі посилальні сторінки можуть використовувати різні інтернет-ЗМІ, тематичні портали й сайти. Для багатьох посилальних сторінок приземлень їхня ефективність може бути обмірювана як сукупний прибуток, отриманий від продажу тематичної інтернет-реклами на цих же сторінках.

Операційно-узгоджувальні сторінки приземлення розробляються таким чином, щоб підштовхнути (змусити) відвідувача зробити конверсійну дію, наприклад, зареєструватися на сайті, заповнити форму контактів і запросити консультацію, переглянути презентацію продукту. Кінцевою метою будь-якої операційно-узгоджувальної сторінки приземлення є безпосередній або можливий продаж продукту чи послуги рекламодавця. Якщо метою сторінки є одержання контакту, то, звичайно, такі сторінки не видають інформацію, яка цікавить відвідувача сайту до тих пір, поки він не надасть про себе короткі контактні дані (наприклад: e-mail, ім'я й телефон), достатні для подальшої роботи відділу продажів рекламодавця.

Ефективність і якість операційно-узгоджувальної посадкової сторінки може бути оцінена показником конверсії. А для оптимізації посадкових сторінок використовуються спеціалізовані методи тестування.

7. Геотаргетинг (Geo targeting)

У сфері інтернет-реклами геотаргетинг - це метод фокусування реклами на певну цільову групу по її географічному місцю розташування. У більшості випад-ків географічне розташування визначається за IP адресою відвідувача веб-сайта.

8. Склікування (Click Fraud)

Тип злочину (шахрайства) в Інтернеті, прямо пов'язаний з рекламними кампаніями контекстної реклами.

Склікуванням вважається дія людини, скрипта або комп'ютерної програми-імітатора реальної людини, яка визиває оголошенню контекстної реклами, для зняття з рекламодавця даного оголошення плати за перехід (розтрата рекламного бюджету), без реального інтересу до рекламованого продукту або послуги.

На даний момент всі системи контекстної реклами мають власні механізми захисту від подібного шахрайства. У переважній більшості випадків такі механізми успішно блокують подібні порушення, а у випадку виявлення - повертають рекламодавцеві витрачені кошти, або не враховують вартість "нечесних" переходів.

9. Google Analytics

Google Analytics (скорочено GA) безкоштовний сервіс, надаваний Google для одержання детальної статистики відвідувачів веб-сайтів.

Google Analytics показує, яким чином користувачі знайшли Ваш сайт, як вони з ним працювали, і дозволяє поліпшити враження відвідувачів від сайту. За допомогою цієї служби можна підвищити рентабельність інвестицій у веб-сайт, збільшити кількість переходів і заробити більше грошей в Інтернеті.

За допомогою більше 80 звітів  Google Analytics може відслідковувати активність відвідувачів сайту й ефективність маркетингових кампаній, незалежно від того, є вони кампаніями AdWords, кампаніями показів оголошень в електронній пошті або якимись іншими рекламними програмами. Ця інформація дозволяє довідатися, які ключові слова дійсно працюють, який текст оголошення найбільш ефективний і на якому етапі відвідувачі переривають послідовність переходу. Google Analytics - це потужний аналітичний пакет з повним набором функцій.

Рекламодавці AdWords можуть використовувати всі ці переваги, звертаючись до них зі сторінки свого аккаунта (паспорту) AdWords, тому що служба Google Analytics повністю інтегрована з AdWords. Доступ до всіх звітів і налаштувань здійснюється з вкладки Google Analytics.

10. CTR ( click-through rate)

Параметр оцінки якості кампанії інтернет-реклами в цілому, або конкретного рекламного оголошеня/банера.

CTR підраховується як відношення кількості кліків (переходів) до кількості показів рекламного матеріалу.

CTR=(Клікі/Покази)*100%.

У більшості випадків для контекстної реклами CTR=1-2,0%. Для банерної реклами нормальний CTR<1%. На значення CTR впливають багато факторів, при цьому в окремих випадках CTR може бути набагато вище нормальних значень.

11. CPC (Cost Per Click)

CPC це модель оплати інтернет-реклами, по якій оплата стягується за клік по рекламному оголошенню або банеру, тобто за перехід потенційного клієнта на рекламовану сторінку.

CPC також відомий як PPC (Pay Per Click)

Перевага такої моделі оплати над моделлю CPM у тім, що рекламодавець оплачує рекламу тільки для потенційних клієнтів, які виразили свій інтерес до рекламованого продукту або послуги - клікнувши по рекламному оголошенню.

12. CPM (Cost Per Mille)

CPM-це параметр визначальна вартість 1000 показів рекламного оголошення/банера.

CPM також відомий як CPT (Cost Per Thousand) [По латині Thousand - Mille].

Часто термін може вживатися для визначення моделі оплати за розміщення інтернет-реклами, коли плата стягується за кожні 1000 показів рекламного матеріалу.

13. CPA (Cost Per Action)

Модель оплати Інтернет-реклами, по якій рекламодавець оплачує кожну специфічна конверсійну дію потенційного клієнта. Звичайно такою дією є онлайнова покупка або заповнення форми замовлення.

Частковим випадком такої моделі є модель оплати за продаж (Pay Per Acquisition). У більшості випадків така модель оплати зручна для пошуку нових споживачів, готових зробити першу покупку.

14. CPL (Cost Per Lead)

Приватний вид моделі оплати реклами за дію (CPL), по якій рекламодавець оплачує кожний новий контакт з потенційним клієнтом.

Звичайно, таким контактом вважається заповнення й відправлення потенційним клієнтом спеціальної форми на сайті рекламодавця. Дані із цієї форми заносяться в базу даних, а надалі рекламодавець працює з кожним клієнтом індивідуально.

Такий метод оплати зручний, коли неможливо прямо продати товар або послугу, пропонований продукт складний і вимагає підготовки спеціальної пропозиції для кожного потенційного клієнта.

15. PPC (Pay Per Call)

Модель оплати реклами, по якій рекламодавці оплачують тільки зареєстрований дзвінок від потенційного клієнта.

Подібні дзвінки реєструються через систему IVR (Interactive Voice Response) і звичайно зводяться до мінімальної кількості переговорів, які можуть бути виконані в автоматичному режимі для того щоб оформити замовлення.

Оплата за дзвінок також вважається однієї з форм реклами з оплатою за дію (CPA), по якій рекламодавець бере на себе повну відповідальність за якість рекламного контакту.

Звичайно розрізняють дві схожі форми такої реклами:

  1. Рекламодавці надають безкоштовні номери телефонів по яких дзвонять клієнти;
  2. Технологія Click-to-Call, по якій потенційний клієнт уводить у спеціальну форму свій контактний телефон і запитує зворотний дзвінок, після чого система з'єднує рекламодавця із клієнтом. Даний метод використовується в контекстній рекламі.

Така модель оплати має набагато більш високий рівень віддачі, тому звичайно коштує в 5-15 разів дорожче звичайної контекстної реклами, крім того перевагою такої моделі є відсутність необхідності наявності веб-сайту у рекламодавця й можливість якісно рекламувати товари й послуги, які потрібні клієнтові негайно (наприклад, заказ таксі, піци і т.д.).

Розглянемо можливості й специфіку роботи систем розміщення кон-текстної реклами рекламним агентством «АІР», що співпрацює із двома основними постачальниками „рекламних площадок” в Україні. Це AdWords від Google, Директ від Яндексу.

Контекстна реклама від Google AdWords

Google, зі своєю системою контекстної реклами, поки що не прийшов ґрунтовно в Україну, це відображається в деяких незручностях при роботі з нею. Насамперед, українські рекламодавці обмежуються в способах платежів - AdWords можливо оплатити тільки за допомогою банківської карти Visa  або Mastercard. Також центр підтримки знаходиться у Москві, що досить незручно.

Із загальних характерних недоліків системи можна відзначити дуже слабкі можливості прогнозування (відсутність статистики запитів і складність виз-начення точного рекламного бюджету).

В іншому, ця система досить гарна й гнучка. Є присутньою маса інстру-ментів по контролю й аналізу рекламних кампаній і навіть спеціальне ПО для локальної роботи з компаніями в AdWords, що значно спрощує роботу з ним.

Середній показник „клікабельності” рекламних оголошень в Google у цілому нижче, ніж в інших систем, а розташування рекламних блоків класичне - зверху й праворуч.

Проспект Мира 4, оф. 312
Звоните – +38(044) 331-31-95, +38(067) 272-86-21, +38(093) 984-89-12, +38(066) 653-28-93
e-mail: 3313195@gmail.com